Sevil Dolmacı Gallery, Art Cologne 2024’te Ahmet Oran, Daniel Knorr, Ekrem Yalçındağ ve Ross Bleckner’in yeni ve dikkat çekici eserlerini sanatseverlerle buluşturuyor. Galeri, izleyenleri bu çağdaş sanat ustalarının özgün ve ilham verici dünyasına davet ediyor.
Sevil Dolmacı Gallery, 10 Kasım gününe kadar uluslararası sanat dünyasının önemli buluşma noktası olan 57. Art Cologne fuarında yer alıyor. Yaklaşık 175 seçkin galerinin katılımıyla gerçekleşen fuarda, Sevil Dolmacı Gallery, dünyanın farklı coğrafyalarından gelen ve eserleri prestijli galeri ve müzelerde sergilenen tanınmış çağdaş sanatçılar Ahmet Oran, Daniel Knorr, Ekrem Yalçındağ ve Ross Bleckner’in eserlerini sanatseverlerle buluşturuyor.
En yeni işleriyle izleyenlerle buluşacak olan Ahmet Oran, soyut resimlerinin tasarımını üretime geçmeden önce tamamlıyor. Sofistike bir renk kullanımı olan Oran, kâğıt ya da tuval üzerine katmanlar halinde uyguladığı boyayı farklı genişlikteki spatulalarla kazıyarak yüzeyler oluşturuyor. Sanatçının resimleri, birbirinden bağımsız ve birbiriyle bağlantılı anı katmanlarının şekillendirdiği insan deneyiminin gizli kalmış yönlerine ışık tutuyor.
Sanata yaklaşımında ciddiyet ve mizah arasında denge kurma becerisini gösteren Daniel Knorr, biyo-politik, ekonomik, tarihi ve sosyo-politik olgular hakkındaki tartışmaları tetiklemek için alışılmadık malzemeler kullanarak ürettiği düşündürücü işleriyle tanınıyor. Uçak pistlerinde oluşan çukurlara yaptığı dökümler ve duman kullanarak hazırladığı mekâna özgü yerleştirmeler bunun mükemmel örneklerini oluşturuyor. Fuarda, Knorr’un tarihi mekân, nesne ve yollardan esinlendiği ve ani hareketlerle yakaladığı farklı yüzeyleri deneylediği ‘Canvas Sculptures’ serisinden pigmentli poliüretan döküm işleri yer alıyor. Bu eserlerin yanı sıra ebru tekniği kullanarak ürettiği saten üzerine akrilik işlerinden oluşan yeni ‘Deep Surface – Self Portrait’ serisi de sanatseverlerin beğenisine sunuluyor. ‘Canvas Sculptures’, izleyenleri bir düşünce, bir fikir ya da sadece jest gibi, bir yaratımın ilk anını yani yüzeyin ortaya çıkışını deneyimlemeye davet ederken, resmi kontrol etmenin zorluğuna rağmen portreler yaratma hedefinde olan ‘Deep Surface-Portrait|Self-Portrait’, sanatçının algısal birikiminin derinliklerinden geleni suyun yüzeyinde görünür hale getiriyor.
Ekrem Yalçındağ, ahşap ve serigrafi baskılı resimlerinden oluşan ‘Natures’ serisinden referansla ürettiği yepyeni serisi ‘Duality’ ile stanttaki yerini alıyor. ‘Duality’nin yuvarlak işleri, iddialı iki rengin birbiriyle diyaloğu açısından çağdaş yuvarlak resimler arasında özel bir konuma sahip. İki çarpıcı rengin birbirine yakınlaşıyor ama aynı zamanda birbirinden uzaklaşıyor izlenimi muazzam görünüyor. Bu yeni serinin özellikle Batı dışı kültürlerde farklı bir önemi bulunuyor. Yalçındağ’ın iki renkli yuvarlak eserleri, sadece Batı’nın “somut” renk resmini önemli ölçüde genişletmekle kalmıyor, aynı zamanda bugün hala her yerde mevcut olan ve manevi anlam yüklü, mavi-beyaz göz şeklindeki yuvarlak imgeden ilham alıyor.
Değişim, kayıp ve hafıza üzerine bir araştırma niteliği taşıyan ve adeta bir ‘Memento Mori’ gibi insana bir gün öleceğini ve hayatı yaşaması gerektiğini hatırlatan Ross Bleckner’ın koyu gri, illüzyonist arka plan üzerinde kullandığı hayalet gibi, yarı saydam imgeler dikkat çekiyor. Fuarda, Bleckner’ın bir grup insana ya
da çiçeklere baktıktan sonra gözünü kapattığında gördüğü renk hüzmelerinden etkilenerek oluşturduğu eserlerinden örnekler sergileniyor.
Sevil Dolmacı Gallery, 7-10 Kasım tarihleri arasında tüm sanatseverleri Koelmesse, Salon 11.2’de bulunan A419 numaralı stantta da özel bir seçkiyle buluşturuyor.